Er is een belangwekkend programma opgezet waarbij de noodzaak tot vernieuwen en ‘hybridiseren’, vanuit het gedeeld perspectief werkgever en zorgverzekeraar, door de gerenommeerde sprekers scherp zichtbaar wordt gemaakt. Olivier Gerrits, directeur marketing en verkoop van Zilveren Kruis: “Het feit dat onze gezondheidszorg steeds beter is geworden en enorme technologische ontwikkelingen heeft doorgemaakt, werpt zijn vruchten af. De Nederlander leeft steeds langer en dat is een fantastisch resultaat. Dit heeft echter wel gevolgen voor zowel de werkgevers, de werknemers als de zorgverzekeraars”. Gerrits legt uit hoe dit gedeelde belang er nu uitziet: “De beste zorg per euro leveren is primair een taak voor de zorgverzekeraar in het belang van zijn verzekerde die premie betaalt. Maar de werkgever is ook verantwoordelijk. Hij betaalt vijftig procent van de kosten”. Het is duidelijk, de gezondheid van Nederlanders is dus niet alleen een thema voor professionals en overheid, maar ook van de markt, de zorgverzekeraar en de werkgever, hybride dus.
U moet ingelogd zijn om het gehele artikel te kunnen lezen.